Inici / Cases de colònies / Can Montcau - casa de colònies i granja-escola Tornar enrera

Can Montcau - casa de colònies i granja-escola

La Roca del Vallès - Província de Barcelona
Apte per a Infantil, Primària

Can Montcau és una granja escola – casa de colònies ubicada a La Roca del Vallès que fa més de 20 anys que organitza activitats per a nens, entre d’altres. Situada a la serralada prelitoral, entre el Maresme i el Vallès Oriental, en un entorn privilegiat perfecte per gaudir de la natura i tot un món d’activitats.
La nostra filosofia es basa en l’educació i el contacte amb la natura mitjançant els tallers proposats, perquè els nens i nenes coneguin com era la vida d’un pagès al llarg de cadascuna de les estacions i de les feines, costums i tradicions populars que havia de fer en cada moment. Totes les activitats que es fan a Can Montcau estan concebudes per fer l’aprenentatge una diversió. Com a casa de colònies i granja escola, tots els tallers proposats tenen itineraris didàctics per zones properes molt riques en flora i fauna.

Instal·lacions:

La nostra masia compte amb diverses habitacions grans per poder gaudir de l’estada tots junts, però independentment d’altres grups. Màxim 120 places.
Cada habitació esta dotada amb banys propis com també compte amb menjador propi i independent. Totes les habitacions disposen de calefacció. Els espais exteriors estan envoltats de boscos, prats i camps. Les instal·lacions, enmig de la natura i allunyades de la carretera, estan pensades per a la comoditat i la seguretat dels nens. Un espai ideal per poder gaudir de la natura i passar-ho molt bé!

El menjar és casolà i preparat a la mateixa cuina de Can Montcau amb aliments de qualitat i sense oblidar, ni els plats preferits dels menuts ni les seves necessitats nutricionals. Controlant molt el tema de al·lèrgies i intoleràncies.

Activitats:

Procurem que durant les vostres colònies els alumnes aprenguin el que és la vida al camp, així que us oferim combinar els tallers que vulgueu realitzar durant la vostra estada, fent-ho a mida.
- Visita a la granja: fem un recorregut per la granja i els animals. Veurem les característiques de cadascú. Els hi donarem el seu menjar, cada nen veurà la vaca, passarem el conill, tocarem el xai i molt més! El contacte directe amb els animals de la granja escola és una de les activitats preferides dels nens. (Animals: Cavalls, ase, gallines, ànecs, oques, porcs, conills, ovelles, cabres i vaques)
- Recorregut de natura: farem un recorregut per al bosc i explicarem els arbres i el tipus de vegetació que tenim en un bosc mediterrani. Parlarem dels arbustos i herbes aromàtiques.
- Bosses d'olor: anem al bosc, recerquem les plantes aromàtiques i medicinals. Expliquem perquè serveixen i passem a una sala on confeccionarem les bosses d’olor. Cada nen s’emporta una bossa d’olor.
- L'hort: visitarem l’hort i descobrirem quines eines s’utilitzen, veurem diferents tècniques de conreu i de rec, aprendrem a reconèixer les hortalisses i cada nen en plantarà una.
- Pa: farem la massa, aprendrem els seus ingredients i cada nen ho transformarà en una coca de pa que portarem al forn de llenya on les courem. Feina feta! Cada nen s’emporta una coca.
- Melmelada: farem un recorregut pels arbres fruiters i explicarem com reconeixa’ls. Tallem la fruita en petis trossets (pera, poma, maduixa…) la posem a la cassola i la coem. Cada nen s’emporta un potet de melmelada.
- Estampació de samarretes: portem una samarreta blanca de casa on hi estamparem un bonic dibuix! Cada nen s’emporta la seva.
- Jocs d'aigua: gaudirem d’una jornada al aire lliure plena d’alegria i diversió. Farem una gimcana amb jocs d’aigua.

A consultar segons dates i programa d'activitats concret.