Inici / Sortides d'1 dia / Excursió escolar al Delta de l'Ebre: aus, peixos i salines Tornar enrera

Excursió escolar al Delta de l'Ebre: aus, peixos i salines

Amposta - Província Tarragona
Apte per a Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Cicles formatius

Amb la visita guiada al Delta, farem un recorregut en el qual podrem veure l’única reproducció d’unes salines del Delta obertes al públic; l’Espai Delta, on descobrirem i sentirem l’essència del Delta en les diferents estacions de l’any; el Mirador 360º, que ens permet gaudir d’unes vistes privilegiades a la Llacuna de la Tancada per apropar-nos al fascinant món de les aus i observar el flamenc ben de prop; i el Territori Fartet, on coneixem l’hàbitat d’aquest peix únic i en perill d’extinció.

A més, aprendrem els diferents arts de pesca tradicionals i artesans del Delta i podrem aprendre a fer servir les barques de perxar, un mitjà de transport molt antic al Delta.

A part de la visita, es poden triar diferents tallers:

AUS:
- Els moixons i la lluna: en aquesta activitat veurem els moixons més emblemàtics del Delta i aprendrem algunes de les seves principals característiques tot participant en un conte on nosaltres també serem els protagonistes. EI i CI.
- L’ocell que ha perdut la memòria: activitat de descoberta del món dels ocells. EI,CI i CM de primària.
- Cens d’ocells: pràctica d'identificació i recompte d'aus aquàtiques. CS de primària i ESO.
- Un paissatge d'ocells: ruta a peu per la llacuna de l'Encanyissada per a observar els ecosistemes lacustres i les aus que els habiten. CS de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius.
- Pedalant per la bassa: sortida en bicicleta al voltant de la llacuna de la Tancada per a descobrir els ocells que la habiten, nidifiquen y s'alimenten. Veurem els ecosistemes de platja, badia, llacuna i els arrossars.

PESCA:
- El bagul amagat: activitat sobre les arts de pesca tradicionals. CI i CM de primària.
- Com has arribat al plat?: descoberta de la pesca al Delta mitjançant la gastronomia. 6è de primària, 1r,2n i 3r d'ESO.

SAL:
- Missatges de sal: activitats sobre el món de la sal. Ed. primària, ESO, batxillerat i cicles formatius.
- Un misteri a les salines:NOVETAT! Joc sobre les salines al segle XVI. Ens convertirem en personatges vinculats a les salines del Delta al segle XVI, com reis, comerciants o saliners.
Amb l’ajuda d’un personatge misteriós i el nostre enginy haurem de superar diferents reptes per descobrir on han guardat els pirates els diners que han robat de les salines. Serem capaços d’esbrinar on són les monedes?
Cicle superior d’educació primària i primer cicle d’ESO.

L'ESSÈNCIA DEL DELTA:
- L’espavilat del Delta: activitat de descoberta del món de la sal, la pesca i els ocells al Delta de l'Ebre. CS de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius.
- Les motxilles científiques: NOVETAT! Sortida per conèixer l’ecosistema de platja. Als científics els agrada experimentar amb la natura i nosaltres volem que tu facis d’investigador per a descobrir com s’han format les platges del delta, perquè són tant importants i com és que alberguen tanta vida. Experimentem?
Cicle mitjà i superior d’educació primària i primer cicle d’ESO.

- Visita guiada+perxar: 6,50.-€ per alumne.
- Combinada 2 activitats: 12,00.-€ per alumne. (excepte sortida en bicicleta).
- Combinada 3 activitats: 17,00.-€ per alumne (excepte sortida en bicicleta).
- Ruta en bicicleta "Pedalant per la bassa": 18,50.-€ per alumne (grup de 20 a 30 alumnes). Per a grups de +30 alumnes: 15,50.-€ per alumne.

Professors gratuïts.
En cas que el grup sigui inferior a 15 persones s'aplicarà un preu per grup equivalent a 15 persones.

- Cal dur cantimplora, gorra, esmorzar i dinar.
- Cal dur un calçat còmode per caminar (la sortida es realitza a l'aire lliure).
- La visita guiada també s'ofereix en anglès, consulteu-nos!
- Aquesta visita també es pot complementar amb un viatge en creuer de 45 minuts a la desembocadura del riu o amb una visita al Centre d'Interpretació de Mel Múria a El Perelló. Consulteu-nos els preus i les diferents opcions.