Inici / Sortides d'1 dia / Visita escolar a la Girona medieval Tornar enrera

Visita escolar a la Girona medieval

Girona - Província Girona
Apte per a Primària, Secundària, Batxillerat, Cicles formatius

Us proposem realitzar una visita guiada per la ciutat de Girona, que ofereix al visitant una evocació del període primitiu de gestació dels comtats catalans, gràcies a la seva mítica vinculació amb la figura de Carlemany,(Carles I, també dit el Gran) en temps de la dominació franca. Dos elements han esdevingut popularment simbòlics d’aquesta època: El campanar romànic primitiu de la catedral de Girona i la Cadira de Carlemany, una cadira episcopal de marbre del mateix període. I per altra banda, Girona ens trasllada a l'època medieval gràcies també a la immersió en la realitat jueva de l'edat mitjana a través del seu magnífic call.

Les visites guiades tenen una durada entre 2 i 3 hores. Podreu escollir diferents tipus de visites segons la temàtica que us interessi treballar: Girona Jueva, Girona Medieval, Llegendes de Girona o fins i tot una visita guiada pels llocs més emblemàtics on es va rodar la sèrie Joc de Trons.

A banda, també hi ha la possibilitat de fer un itinerari a la carta, podent escollir també entre els següents llocs descrits:

. Proposem començar la visita a Girona per les seves muralles. D’origen romà i reformades durant l’època carolíngia (s. IX) i a les acaballes de l’edat mitjana (s. XIV-XV), són el límit del centre històric per l’est i són a més un magnífic mirador que ens durà a descobrir el passat baix-imperial de la ciutat.

. Seguir pel Monestir de Sant Pere de Galligants, una antiga abadia benedictina construïda al segle XII, amb tres naus i quatre absis en què destaquen el campanar octogonal i el magnífic claustre, mostra exemplar del romànic català. Des de 1857 és la seu del Museu d’Arqueologia de Girona, actualment integrat dins la xarxa del MNAC.

. Els Banys Àrabs de Girona, que malgrat el seu nom popular, els banys no són àrabs. Es tracta d’un edifici romànic que, com els banys àrabs contemporanis d’Al-Andalus, continua la tradició romana de les termes.

. L'església de Sant Feliu de Girona estava situada al peu de l’antiga Via Augusta, al costat de la porta nord de la muralla, en el lloc d’un antic cementiri on la tradició situa la tomba de Sant Fèlix, que patí el martiri a Girona. A part de la singularitat de l’església, cal assenyalar la fortificació del segle XIII, que li confereix una gran originalitat.

. La Catedral de Girona, consagrada a Santa Maria, es troba en el punt més alt de la ciutat. La construcció s’inicià al segle XI en estil romànic, i continuà al XIII en el gòtic, però conservant el claustre romànic del segle XII i la torre de la mateixa època, coneguda com a torre de Carlemany.

. Museu d'història dels jueus. El centre d’estudis Bonastruc ça Porta és un modern museu que presenta l’herència jueva de Girona i de Catalunya. A través de les seves sales, el visitant es podrà fer una idea clara de com vivien els jueus als calls catalans durant l’edat mitjana, com vestien, què menjaven i, fins i tot, com eren enterrats, ja que s’hi exposen diverses làpides funeràries.

Després de la visita, com ja és hora de dinar, us proposem anara al Parc de La Devesa, on podreu gaudir d'un gran espai verd dins la ciutat.

I després de dinar ho podeu complementar amb una activitat al Museu del Cinema, consulteu-nos!

També teniu la opció de fer la visita Girona Natura per la Vall de Sant Daniel (adaptada per a totes les edats - 1,5h de durada). Aquesta visita consta d'una passejada des del pàrquing de Girona a peu per la vall de Sant Daniel tot descobrint la fauna autòctona al llarg del riu Galligans. Visita totalment exterior que es pot combinar amb explicacions del romànic amb els exemples del Monestir de Sant Pere de Galligans i el Convent de Sant Daniel.

- El preu és fixe per cada guia (màxim recomanable 30 alumnes per guia): 205.-€ (IVA inclòs).

Opcional:
* Si es vol entrar a la catedral cal pagar un suplement de 2,00-€ per alumne, excepte les escoles del bisbat de Girona, que la tenen per 0,50.-€.
* L'entrada als Banys Àrabs té un preu de 30.-€ per a tot el grup. (Per a grups de menys de 30 alumnes, el preu serà de 1.-€ per alumne).
* L'autocar és opcional i no està inclòs. Preu visita+autocar des de 22,00.-€ per alumne (visita medieval, autocar 55 places), consulteu-nos!

- Preus amb l'IVA inclòs.
- Cal dur cantimplora, gorra o abric (segons l'època de l'any) esmorzar i dinar.
- Cal dur un calçat cómode per caminar. (la sortida es realitza a l'aire lliure).
- La durada és dins l'horari escolar de tot un dia, si es vol reduir a mig dia no hi ha problema, ja que les visites es realitzen al matí.
- Si voleu podeu complementar la sortida amb una visita al Museu del Cinema de Girona.
- Possibilitat de fer la visita en anglès, francès, italià, alemany i rus. consulteu-nos!