Inici / Cases de colònies / Mas Pinsach - Escola esportiva/vulcanologia i medieval Tornar enrera

Mas Pinsach - Escola esportiva/vulcanologia i medieval

Mieres - La Garrotxa - Província de Girona
Apte per a Infantil, Primària, Secundària

Al municipi de Mieres, al bell mig del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garotxa.

Equipaments:

- 120 places.
- 1 edifici amb habitacions de 5 i 6 places i un altre edifici amb habitacions de 8, 12 i 18 places.
- Menjador i cuina.
- Sala de TV, sala d'estar i sala de mestres.
- Calefacció central i calefactors.
- 4 sales de tallers i 1 sala d'activitats de 300 m2.
- Camps d'esports, piscina i 40 h. de zones exteriors envoltades de bosc.

Activitats:

**Programa Escola Esportiva (CM, CS i ESO)
. Trekking d'1 dia a la Fageda d'en Jordà, el volcà de Santa Margarida i el volcà Croscat: excursió a peu per tres dels indrets més característics i coneguts del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.
. Equitació (iniciació - amb suplement). Substitueix el trekking.
. Ponts elevats: tibetà, tirolès, de mico... circuit de ponts en suspensió.
. Quads: conducció d'aquest híbrid entre el cotxe i la motocicleta per un circuit tancat de dificultat tècnica, no competitiu i en un terreny muntanyós.
. Cursa d'orientació: amb brúixola i astúcia, caldrà localitzar per grups i en el mínim temps possible, tots els controls assenyalats sense un itinerari preestablert (CS i ESO).
. Tirolina.
. Gimcana Mieres.
. Activitats de nit: jocs, vetllades o festa final.

**Programa Escola de Vulcanologia (EI, CI, CM, CS i ESO)
. L'escala geològica: ens endinsarem al centre de la Terra travessant l'escorça terrestre, descobrint-ne totes les capes fins a arribar al bell mig: al nucli terrestre!
. La Fageda d'en Jordà: descobrireu una reserva natural que va créixer sobre la colada de lava del volcà del Croscat i que ha estat font d'inspiració de molts artistes.
. El volcà de Santa Margarida: l'essència dels volcans: passejar pel cràter i trepitjar el sòl que fa milions d'anys va sortir de les capes més internes de la Terra. (CM, CS i ESO).
. Taller del vulcanòleg.
. Volcà en erupció: com a bons vulcanòlegs empírics, descobrirem els diferents tipus de volcans i la seva formació a partir de la manipulació de diferents materials.
. Gimcana a Mieres. (CM, CS i ESO)
. Volcans i paranys: suspesos entre cordes, aprendrem a fugir del perill d'un volcà incandescent i de la lava que ens persegueix!
. Llegint el paisatge: ens endinsarem al bosc per aprendre com pot afectar l'erupció d'un volcà als diferents elements de la biosfera (EI i CI).
. Activitats de nit: jocs, vetllades o festa final.

** Programa Escola Medieval – (EI, CI, CM, CS, ESO)
Reis i reines, cavallers, donzelles, bufons i trobadors, i fins i tot els camperols us esperen amb impaciència al Castell de Mas Pinsach per mostrar-vos com es vivia a l'època medieval.
- EI, CI
. Habitants del castell: nobles i cavallers.
. Habitants del camp: recorregut pel bosc.
. El conte medieval de Santa Pau: Descoberta d'aquest poble medieval a través d'un conte en el qual els infants són els protagonistes.
. El transport: equitació, primer contacte amb els cavalls i els estris per cuidar-los.
. Espectacles: celebracions reials (ponts i tirolines)
. El taller de l'artesà.
. Els gremis i els mercats.

- CM, CS, ESO
. Gremis. Taller de cistells i d'armes de cavallers. Els mercats: Organització d'espais i intercanvi.
. El transport. Equitació. Primer contacte amb els cavalls i els estris per cuidar-los.
. Torneig Medieval.
. Tir amb arc. Tirs a diana que requereixen de la concentració mental i la capacitat d’autocontrol en benefici de la precisió.
. Visita Santa Pau. Excursió i descoberta d'aquest poble medieval.
. Activitats de nit. Jocs de nit. Vetllada o festa final.

**Programa Aprendre de la Terra (ESO). Crèdit de síntesi.
. Aprendre de la terra: volcans, fagedes, boscos, estanys... mil i una possibilitats per aprendre de la Terra que és un planeta viu. Tant l'entorn de la casa de colònies com les seves instal·lacions, permetran als nois i noies endinsar-se a les profunditats de la Terra.
. Descobrir un món fascinant a través d'un eix vertebrador, estructurant les propostes del treball de síntesi fins a arribar a la proposta final que consistirà en l'elaboració d'una proposta d'activitat rural.

Temporada alta (maig i juny):
- Estada amb el programa Escola Esportiva:
** 3 dies/2 nits des de 145,53.-€ per alumne (dilluns-dimecres) o 160,93.-€ per alumne (dimecres-divendres).
** 2 dies/1 nit des de 96,47.-€ per alumne (dilluns-dijous) o 102,08.-€ (dijous-divendres).
Suplement activitat equitació: 12,54.-€ per alumne.

- Estada amb el programa Escola de vulcanologia i Escola medieval:
** 3 dies/2 nits des de 133,98.-€ per alumne (dilluns-dimecres) o 147,51.-€ per alumne (dimecres-divendres).
** 2 dies/1 nit des de 86,68.-€ per alumne (dilluns-dijous) o 93,17.-€ (dijous-divendres).

- Treball de síntesi Aprendre de la Terra:
** 3 dies/2 nits des de 148,72.-€ per alumne (dilluns-dimecres) o 164,67.-€ per alumne (dimecres-divendres).

Consultar preus per a estades i dates concretes (segons temporada baixa, mitjana o de promoció).

El preu inclou:

. Pensió completa
. Dinar del 1er dia
. Programa d'activitats amb monitors de la casa.
. IVA.

Transport d'anada i tornada a la casa no inclòs, us podem passar pressupost.