Inici / Cases de colònies / Mas Portal - Escola esportiva i Escola de cel Tornar enrera

Mas Portal - Escola esportiva i Escola de cel

Àger - La Noguera - Província de Lleida
Apte per a Infantil, Primària, Secundària

Al cor del Montsec i als afores de la petita població d'Àger, a la comarca de la Noguera.

A 1km del Cenre d'Observació de l'Univers (C.O.U.). A 175 km de Barcelona i a 60 km de Lleida.

Equipaments:

- 150 places.
- Habitacions de 5 i 6 places amb lliteres i bany.
- Menjador, cuina i sala pels mestres.
- Calefacció central.
- 3 sales d'activitats.
- Camp de futbol, Pista de Bàsquet (de terra), Piscina i zones de jocs.

Activitats:

**Escola d'Astronomia (per a tota la primària i ESO)
. L'ull del Montsec: coneixerem les dotze cases del Sol, la mitologia des d'antic descriu les constel·lacions i altres detalls que observarem en el planetari digital multimèdia del C.O.U. (Centre d'Observació de l'Univers).
. Camp d'aprenentatge espacial: el que ha de dominar un astronauta per treballar a l'espai quan ha d'intervenir en la reparació d'un satèl·lit, la manipulació d'automatismes, són l'hàbitat i la destresa que adquirirem amb la realització d'exercicis de grimpar i fluctuar a l'aire relacionats amb aquestes feines de l'espai.
. Orígens de la Terra: desplaçant-nos en BTT, ens aproparem a la vila medieval d'Àger on visitarem el seu conjunt monumental, descobrint l'esplendor i importància de la vall i el seu cel en temps passats (a partir de CS). La resta de cicles faran senderisme i visita a l'ermita.
. El Sistema Solar: a partir de l'observació del Sol anirem allunyant-nos per conèixer els planetes que giren al voltant de la seva òrbita.
. Comunicació interestel·lar: reconeixent que a l'espai no existeix la comunicació oral, ja que la gravetat no ho permet, buscarem noves maneres de comunicar-nos amb els nostres companys a través de dinàmiques que posaran a prova el nostre enginy i la nostra flexibilitat.
. Viatge a l’univers. (EI, CI)
. Magnetisme de la Terra. (CM, CS)
. L'aventura del Big Band - NOVETAT!: descoberta dels forats negres a través d'un viatge aeri.
. Històries de l’univers: Aprenentatge, interpretació i creació de constel·lacions i històries de l’univers. NOVETAT!
. Activitats de nit: jocs, vetllades o festa final.

**Escola Esportiva (CM, CS i ESO)
. Tots al pantà: activitat de caiac al pantà de Camarassa.
. Tirolina: després d'aprendre les tècniques d'escalada en rocòdrom, ascendirem a la plataforma de vol, des d'on ens llançarem equipats amb la indumentària del parapentista.
. Tir amb arc.
. Ponts: gaudeix del circuit de ponts en suspensió construïts a la zona d'aventura del centre.
. Ruta BTT pel Montsec (ESO): Desplaçant-nos en bicicletes de muntanya, ens aproparem a la vila medieval d’Àger on visitarem el seu conjunt monumental, descobrint l’esplendor i importància de la vall en temps passats.
. Orientació: combinació de diferents sistemes d'orientació que ens permetran conèixer i gaudir de les proximitats del nostre centre.
. Escalada.
. Triangular esportiu (CM i CS).
. Activitats de nit: jocs, vetllada o festa final.

**Crèdits de síntesi (ESO)
. Coneixement de l'Univers: descoberta i estudi de l'astronomia.
En aquests centres de recerca i observació, amb instruments i recursos científics, els nens i nenes podran elaborar un document de recerca per fer una posterior exposició.
L’experimentació d’algunes sensacions combinant l’esport amb un referent astronòmic, ens fa viure l’aventura de l’univers.

. Entre Nogueres: l'espai natural del Congost de Mont-rebei.
Inclòs dins l’Espai d’Interès Natural (PEIN) del Montsec, és un indret que ens convida a plantejar un treball de síntesi dinàmic, esportiu i en contacte amb el medi natural. Les activitats i propostes de treball permetran als nois i noies realitzar un treball interdisciplinari que tindrà com a objectiu l’elaboració d’una activitat esportiva en el medi natural.

Temporada alta (maig i juny):
- Estada amb el programa Escola d'astronomia:
** 3 dies/2 nits des de 133,98.-€ per alumne (dilluns-dimecres) o 147,51.-€ per alumne (dimecres-divendres).
** 2 dies/1 nit des de 86,68.-€ per alumne (dilluns-dijous) o 93,17.-€ (dijous-divendres).

- Estada amb el programa Escola Esportiva:
** 3 dies/2 nits des de 145,53.-€ per alumne (dilluns-dimecres) o 160,93.-€ per alumne (dimecres-divendres).
** 2 dies/1 nit des de 96,47.-€ per alumne (dilluns-dijous) o 102,08.-€ (dijous-divendres).
Suplement activitat equitació: 12,54.-€ per alumne.

- Treball de síntesi "Entre Nogueres" o "Coneixement de l'Univers":
** 3 dies/2 nits des de 148,72.-€ per alumne (dilluns-dimecres) o 164,67.-€ per alumne (dimecres-divendres).

Consultar preus per a estades i dates concretes (segons temporada baixa, mitjana o de promoció).

El preu inclou:

. Pensió completa
. Dinar del 1er dia
. Programa d'activitats amb monitors de la casa.
. IVA.

Transport d'anada i tornada a la casa no inclòs, us podem passar pressupost.