Inici / Sortides d'1 dia / Visita escolar a Puig-reig medieval Tornar enrera

Visita escolar a Puig-reig medieval

Puig-reig - Província Barcelona
Apte per a Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Cicles formatius

Puig-reig va esdevenir durant l'edat mitjana en un dels nuclis més importants de la Catalunya central, fou un dels castells del famós trobador i vescomte Guillem de Berguedà, qui va cedir en testament gran part de les seves possessions (entre elles el castell de Puig-reig) a l'orde religiosa i militar dels templers, organització creada a terra santa en el context de les croades.

A partir d'un recorregut per l'entorn del castell i mitjançant la visita dins de dos dels recintes monumentals del mateix, aprendrem diverses qüestions relacionades amb l'edat mitjana, amb el castell de Puig-reig, i per descomptat sobre l'orde del temple i la seva relació amb les croades.

És una visita adaptada als diferents nivells escolars així com també al currículum que els alumnes segueixen en les assignatures de ciències socials a primària i les d'història a secundària.

Activitats:

La visita la iniciem a l'església romànica que conserva unes pintures úniques i originals de l'època dels templers, després visitem una casa del segle XIV i els seus espais, aquí ens reben uns cavallers templers que ens expliquen com anaven equipats i com es lluitava a l'època, fent representació de combats en viu i en directe. A més, els nens poden agafar els escuts, les armadures, les espases... és la part més "pràctica" de la visita.

Temes que es tracten a la visita:
– L'arquitectura medieval, el romànic, durant la visita a l'església de Sant Martí (s. XII).
– Les pintures murals de l'església.
– Els templers, monjos i cavallers, un orde creat a terra santa que s'establí a Catalunya.
– La formació d'un poble al voltant d'un castell.
– L'evolució del castell, la crisi de la baixa edat mitjana i la dissolució dels templers.
– Visita a la casa dels templers / hospitalers.
– Com es vivia en una casa medieval? Quines estances hi trobem? Què és el més important?
– Visualització de l'audiovisual sobre l'empremta que deixaren templers i hospitalers al municipi.

Les visites seran realitzades per un equip de guies amb àmplia experiència en la difusió del patrimoni, tant amb adults com amb escolars, tots ells amb estudis d'història, història de l'art o humanitats, garantint així la màxima professionalitat en el servei.

Per últim, farem els jocs medievals. per cone`xer algunes costums i la seva manera de divertir-se.

Preu:

. El preu és de 9,90.-€ per alumne, i els professors gratuïts.
. Mínim 18 alumnes de pagament per cada grup/classe.
. L'autocar és opcional i no està inclòs. Preu visita+autocar des de 20,20.-€ per alumne (en base a autocar de 55 places), consulteu-nos!

- Preus amb l'IVA inclòs.
- Es recomana calçat còmode.
- Cal dur l'esmorzar i el dinar.
- La durada és dins l'horari escolar de tot un dia.
- Grups màxim de 50 alumnes por dia.