Inici / Cases de colònies / Casa de colònies Mogent Tornar enrera

Casa de colònies Mogent

Llinars del Vallès - Província de Barcelona
Apte per a Infantil, Primària, Secundària

Es troba situada a les afores de la vila de Llinars del Vallès (Vallès Oriental). Pertany als Germans Maristes de Catalunya, presents en aquest lloc des l’any 1957, en el què era l’antiga masia de Can Marsans. Actualment la gestió de la casa de colònies la porta la Fundació Champagnat.

Des dels anys 80 funciona com a casa de colònies, legalitzada per la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, amb el número 58, amb una capacitat de més de 200 places.

Seguint l’ideari marista de servei als infants i joves, intentem que les estades a casa nostra, a més de lúdiques, estiguin associades a la descoberta i vivència de valors. Aquest “valors de sempre” que fan anar endavant la nostra societat i que han de permetre canviar el món per fer-lo millor. La convivència, la formació, el joc i el contacte directe amb la natura són els nostres mitjans.

- Espais interiors
La casa disposa de tres espais diferents d’allotjament: La Casa, El Refugi, El Xalet.

**La Casa
Tres dormitoris diferents que sumats donen capacitat d’allotjament a 139 persones.
El primer dormitori amb un total de 63 places, el segon amb 50 places i el tercer amb 26 places.
La Casa disposa de: 8 sales grans, 2 menjadors, 1 capella, claustre interior i una sala de jocs.

**El Refugi
Amb una capacitat de fins a 66 persones. El Refugi disposa de: cuina, menjador i 2 sales.

**El Xalet
Capacitat: fins a 19 persones. El Xalet disposa de cuina i menjador.

- Espais exteriors
. Carpes de circ
. 2 camps de futbol de terra
. 1 pista de bàsquet nova
. 2 pistes de minibàsquet noves
. 1 camp de frontó
. Piscina amb vigilant
. Zona d’esbarjo
. Zones de pícnic
. Gran aparcament

Programes d'activitats i centres d'interès:

- L'Escut de la Cavallera Georgina - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior, ESO
L’edat medieval s’instaura a la nostra casa de colònies per fer reviure a tots els participants una autèntica experiència transportada en el temps. La Cort de Mogent es prepara per a rebre la visita dels nous pretendents a la cavalleria de la Cort.

- Cultures del món - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior
Colònies centrades a donar a conèixer als participants algunes de les cultures més representatives dels cinc continents, a partir de jocs tradicionals, tallers, danses, música i gastronomia.

- Viu el Circ! - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior, ESO
Coneix l'espectacle més gran del món!
Les colònies de Viu el Circ és una de les activitats més reclamades de la casa. L’espectacle del nostre pallasso, els tallers amb els estris de circ i les tècniques per aprendre a ser un bon pallasso fan que aquesta activitat sigui insubstituïble.

- Les Receptes de l'Àvia Maria - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior
Aquestes colònies pretenen recrear la vida dels nostres avis. Experimentarem com vivien sense televisió i sense els grans desenvolupaments tecnològics que tenim avui en dia i descobrirem com s’entretenien, a què jugaven, quines eren algunes de les seves rutines, etc.; i tot això contextualitzat en la vida a pagès (ideal pel nostre entorn i instal·lacions).

- El Bosc de l'Aventura - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior, ESO
Teniu ganes de passar uns dies plens d’emocions? Veniu a cremar adrenalina i energia amb les colònies d’aventura.

- Totes unides fem força! - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior.
Coneixença i cohesió de grup.
Us presentem unes colònies pensades per a aquells grups escolars que comencin un nou curs i vulguin conèixer millor els seus companys de classe, d’escola o d’institut. Són unes colònies ideals per establir vincles amb els companys i companyes a través de dinàmiques de grup, jocs, proves, tallers, entre moltes altres activitats.

- Viu la Festa Major! - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior, ESO
Les colònies de la festa major pretenen acostar els infants a aquests dies tan tradicionals de la nostra cultura. Veniu preparats per passar-ho bé!

- Crèdit de síntesi: Reactivació econòmica - ESO (2 dies - màxim 80 alumnes)
En temps de crisi, els diversos municipis de la comarca del Vallès s’han posat d’acord per realitzar un projecte de reactivació econòmica de la zona del Parc del Montnegre i el Corredor mitjançant activitats turístiques que fomentin la descoberta de la natura.

- Sortides d'un dia - Cicles: Infantil, Inicial, Mitjà, Superior, ESO
. Tot l'any: Teatre immersiu, Viu el Circ, Aventura, El Bosc dels Sentits, Edat Medieval, Cultures del món, Sant Jordi, Reciclatge, Carnestoltes, Jocs olímpics, Gimcana Mogent o d'aigua, Coneixença i cohesió de grup, Titelles i ombres xineses, Cultura Popular Catalana, Científics, Els Oficis...
. Tardor: La Verema, La Castanyada, amb taller de panellets o sense, el Cagatió.

- Estada de 3 dies/2 nits des de 131,80.-€ per alumne en temporada alta i 114,30.-€ en temporada baixa (IVA inclòs).
- Estada de 2 dies/1 nit des de 88,50.-€ per alumne en temporada alta i 79,60.-€ en temporada baixa (IVA inclòs).
- Sortides d'1 dia: des de 13,90.-€ a 15,90.-€ segons activitat triada (IVA inclòs).

. Màxim 258 places.
. Aquests preus inclouen PC ( dinar- dinar) i activitats
. 1 gratuïtat per mestres cada 25 nens/es
. Preu PC de mestres 2 dies 52,34 €