Inici / Sortides d'1 dia / Excursió escolar a la Cova de l'Espluga Tornar enrera

Excursió escolar a la Cova de l'Espluga

L'Espluga de Francolí - Província Tarragona
Apte per a Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Cicles formatius

L’Espluga de Francolí: moltes coses per veure!
Teniu ganes de passar-ho bé i aprendre? Viure noves experiències? A l’Espluga de Francolí hi trobareu una gran varietat de museus i espais visitables on podreu fer un viatge a diferents etapes de la nostra història.

A les Coves de l’Espluga veureu i sereu protagonistes de com els seus habitants van descobrir i ocupar aquestes cavitats. Podreu fer d’arqueòlegs per un dia!

Si feu la Ruta Templera us explicarem com a l’edat mitjana l’Espluga de Francolí era un poble de cavallers templers i hospitalers.

O si preferiu visitar el Museu de la Vida Rural, veureu com es vivia al camp fa més de cent anys i com s’hi viu a dia d’avui.

I si us agrada la natura, veniu a descobrir i conèixer els paratges naturals de l’Espluga de Francolí!
Us esperem!

Activitats i preus:

COVES DE L’ESPLUGA
. Visita Guiada – Sereu espectadors i protagonistes d’històries de les diferents comunitats humanes que van conviure a les Coves de l’Espluga fa milers d’anys i coneixereu que s’amaga a la part més profunda de les cavitats.
Durada: 1.15h
Activitat per a tots els cicles.
Preu: 4,00.-€ per alumne.

. Taller de Prehistòria – Com en el paleolític i el neolític, construireu una cabana amb pells i pals, descobrireu les eines de caça i fareu pintures i gravats rupestres que podreu endur-vos cap a casa.
Durada: 1.15h
Activitat per a alumnes de primària
Preu: 4,50.-€ per alumne.

. Taller d’Excavació - Sereu arqueòlegs en una excavació i haureu d’utilitzar les eines que es fan servir per localitzar els objectes arqueològics i coneixeràs les tècniques d’excavació i d’interpretació.
Durada: 1.15h
Activitat per a alumnes de secundària.
Preu: 4,50.-€ per alumne.

MUSEU DE LA VIDA RURAL
Preu de 3,90.-€ per alumne en tots els tallers.

**Agricultura:
. PATUFET, ON ETS? – Una aproximació a l’agricultura per als més petits.

. CONREANT EL FUTUR! – Aprenentatges valuosos per repensar un futur sostenible per a la vida al planeta.

. DEL NEOLÍTIC A LA RE-EVOLUCIÓ DE L’AGRICULTURA - Dels orígens més remots fins al present per repensar un futur sostenible de la vida al planeta.
Durada: entre 1h30' i 2h.
Activitats per a tots els cicles.

**Ecologia Cultural:
. SOSTENIBILITAT EN JOC - A partir d’una sèrie de propostes lúdiques i dinàmiques, us convidem a cercar unes relacions més harmonioses i sostenibles amb el planeta, la comunitat i cap a nosaltres mateixos.

. OFICIS – RELATS ARRELATS
Us proposem una visita especial, plena de màgia i sorpreses per descobrir els relats ben arrelats, de fa anys i panys, que ens expliquen històries, cançons i dites per descobrir com eren els oficis tradicionals del món rural.

** Aigua:
. L’AIGUA EN JOC! - L’aigua és vida. Per això, parlar d’aigua és parlar de sostenibilitat.
. BATEGANT AIGUA - L’aigua és un bé comú i un dret. En aquesta activitat coneixereu l’ús i el valor que tenia en el món rural, i diferents dinàmiques lúdiques i participatives ajudaran a plantejar críticament el seu ús i gestió sostenible.
Durada: 2h.

** Taller Herbari fotogràfic:
. CIANOTÍPIA - A través de l’antiga tècnica de la cianotípia, visitarem l’hort del museu, coneixerem les seves plantes, en seleccionarem i collirem algunes i realitzarem una composició sobre una làmina preparada amb productes químics, que exposarem al sol i revelarem amb aigua
Durada: 1h 30min.

** Bosc:
. L’EMPREMPTA DEL BOSC – ELS SECRETS DEL BOSC - Amb aquesta proposta, descobrirem la vida i els secrets que fan sostenible un bosc i ens endinsarem en una experiència sensorial per tal de sentir que en formem part.

. EL TIÓ ENS EXPLICA ELS SECRETS DEL BOSC - Com cada any, ben puntual, el tió arriba al Museu de la Vida Rural!
Durada: entre 1h30' i 2h.
Activitats per a tots els cicles.
Preu: 3,90.-€ per alumne.

- Preus amb l'IVA inclòs.
- Professors gratuïts.
- Possibilitat de fer diverses combinacions d'activitats, consulteu-nos!